Hae tästä blogista

torstai 9. kesäkuuta 2022

Eka lukuvuoden 2021-2022

 


Ajatelen kertoa. Mitä tein kaiken Vuodesta. Aloitin  viime syksynä syyskuussa 13.09. En yhtää tiedä mitään, ajatelin  minulle varmasti  oikein paikka ja oikein valittu ala:lta.  tapaasin  henkilökunta ohjaaja,avustaja sekä ope. Jännitin  ensimmäinen päivä, odotin aulassa, hakivat mulle ja vie luokka, siellä opiskelija  olivat nuoria. olin sille istuin ja hiljaista, ope kyselee mitä kaiken  tehneet. itsen en uskaltanut kysyä. En tuntenut  ihmisiä, vaikka olin  samassa koulullaopiskelin merkonomilla.  Muistakseni  olin sille stressanut ja  mietin  mihin hankkisin työharjoitellua. olin sille kiirehtiä  kuin olisi tulipalo kiire pakoon.

 koulutus laajampi, koulutukseni kestä 2 vuotta. opintoja ei ole pelkästä siivousta tai ruoanlaitto 😛. monipuolisempi vauvasta-vaaarin työskellä ihmisiä pariin, voi esimerkkiä hoitaa eläintä, pientä eläin tai isoja. otin kerta kana sylissä, en aina ikinä uskalla ottaa sylissä, tai noh, tai paitsi nähnyt piirroksia elokuvia ja tv:tä koska kuvittelen kana näyttävä pelottavia otin sylii ei ihan pahaa ole. käyty yhdessä paikka joku eläintilaan tuusulassa. monta eläintä. eläinten auttaa tavalla itsevarmuus ja itsetunto noustaminen. esimerkki minä otin kana, se oli aika lempeä ja kiltti. tää kerava kartano oli hyvä muisto, lemppari pasi lammas ❤ kerava kartano antoi mulle voimaa takaisi motivoitunut ja jaksamisia. Päädyin tänne opiskelen sen valittu toisen ammattia. Tiesin Etukäteen mitä siinä opiskella. tutustuin ammattia, kuulin koulutuksella voi opetella erilaisia ikäiset ihmisiä kanssa työssä. olimme teoria tunneilla kasvatusalalta ja vanhusten tietoja. käydää erilaisia tutustua työpaikan ihmsiten pariin. Meidän loppu kevässä työharjoitellua tarkoitusta kestävä 3kk. Mi9nä pääsin  kuurojen kansaopistoa, Minä pääsin päiväkoti  huhtikuussa aensimmäinen viikkoa, olin onnellinen  pääsin ensimmäinen kerta päiväkodin,  10 vuotta  jälkeen. Palasimme  toukokuussa  20 päivä koululle. kaksi viikkoa  olimme koululla, ei erityistä  ihmellistä.

- Olen kiitollinen siitä opettaja ja ohjaajalta antoivat minulle luottamusta. ei mikään kiire oikeesti ole. kiitos heille <3 

Miksi Hain toinen ammattia.koska  monta vuotta en pääse  mihinkää palkka työssä.  vaikka opiskelin kaupan ala:lta merkonomilla.heti koronapandelmia takia vaikutti  työllistyä vaikea saada työpaikan. päätin takii toinen ammattia. 

Olin välillä ollut stressiä pitkää. piti hakea siis kasvatus-ohjaustyö vain kodihuoltaja alkuperäinen hakea myös oli media-asstentina. niistä en pääsy, paitsi kodinhuoltaja. koska oikea valittu, siinä voi ensimmäinen tutustua erilaisia ikäisiä mihin halua lähteä ihmisiä kanssa. Minulle sopiva kohderyhmiä lasten ja nuorten. olen viittomakielinen. jonain päivänä voi olla saan kauppa työ joskus. nyt opiskellu rauhaassa. mietin pitkää vaihtoa, välillä piristän. hakenut toista  


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommetti kiitos!