Hae tästä blogista

maanantai 2. syyskuuta 2019

Mitä olen oppinut opiskelustani?

Hei kaikki. ajatelen kirjoitella tänne. Opiskelluni tähä asti pitkälle saakka syyskuussa ensimmäinen päivä!. vaikka on kaukana vielä ensi vuoden kevääseen saakka  olen koulussa ainaki 7 kuukauden 3 jaksoa.aloitan  jälkeen loppukevästä maaliskuussa  puolivälissä Työharjoittellua.

Kerron  kolme vuoden ajalla mitä kaiken tehnyt  ja  mikä olivat  helppoja ja  vaikeita.










haluaisin vähän kirjotella tänne uuteen blogiin ja ajattelin et miksikäs ei!
Olen kolmannen vuoden opiskelija, Aloitin Merkonomi opiskeluni heti Työttömyys ja työkokeillu jälkeen syksyllä 2017.  se kiinnostaa edelleen ja siinä varmaan onkin syy siihen miksi hain opiskelemaan kauppa-ala opintolle. Järvenpää. Hain sen takia koska mieli ammattia pääsin paikka järvenpää ammattiopistolle. hain  muutaki  media-asstenttina ne en pääsy, ainoa   hyväksytty myänetty opiskellupaikka.  Olen viihtynyt ja olen tyytyväinen.  Luokallani oli kaikenikäisiä opiskelijoita, osa peruskoulusta osa lukiosta.




Ykkösluokalla opettelimme alussa perusjuttuja ja tutustuimme välineisiin sekä eri Kauppa alasta. Pikkuhiljaa aloimme myös harjoitella tietokoneohjelmia joita on tullut sitten käytettyä myös myöhemmin opiskeluissa. Ekana vuonna suunnittelimme sisustuksen ja harjoittelimme oppimisympäristö puoti pienimyymälä pääse harjoitelemaa  viikossa. tarkoitusta  opettelemme  kassakäyttö vaikka  minulla on kokemukset. Asiakaspalvelu puolella. Minulla vahva  puoli.
Meidän  tietokoneiden työvälineitä olivat  Wordin, Excelin ja Power point. Minusta oli excelin vaikea käyttää rehellinen sanottu kun  minulta menee aina laskupää sekaisi :D

Meidän ollut todella paljon tunteja matematikka, kieliset suomikielin äikkkä, enkkua ja ruotsia. Ruotsi todella vaikea ja  näkee  vähän. Englantia  paljon käytetää muualla mailmassa ja suomeessa.





Ammattillinen tunteja oli palvelu valmistuminen,  tukitehtävä ja  Tekniikaviestinnän.  pääsin opettelin  tietoaturva. yksi työharjoitellu oli asiakaspalvelu. asiakkaiden  vaikea tilaanne mikäs sellainen on? me harjoitelemme tutustua  millaisia  ovat vaikeita asiakkaita  hankalia  niitä kommukaatio, voi oll uhka tai huonoja  päiviä. ei ole helppoa ole. kärsivällinen vaatiin.























 Gustavelund Ryhmäpäivä

Eka Reissu 2017.
 Me olimme  siinä elokuussa lopussa ryhmäpäivä, tuusulass. saimme koulusta pois me oltiin opiskelijoita, ohjaaja sekä opettajien kanssa rentottuimme leikkimielisiä, tutustuimme toisiaa.









Olimme silloi ryhmässä kanssa  kerran viikossa  yksi ohjaaja vetäs meijä erilaisten tunnentila kerroimme  millainen fiiliksella. 



  Äidinkielinen meijä monipuolinen kirjaillisuus, viestinnän ja havaointi, somemedia, lehdet, artikkeli, paljon  joutuu tekemään ja ymmärrystä tekstiä.









Kevällä mahtui 5 viikkoa  Torilla. Monitehtävä. Näyttössä suritin asiakaspalvelu. Mahtava  työtiimissä ja  hyvää ilmapiirissä.  kassakäyttö melkein  joka päivä, kävin välillä' muutama tunti siivoilin  pöytiä järjestelen, kahvio puolellä  (kahvi keittäöjä) :P ylläöpitoa hoitoa. olen myöski aamusta ja ilta vuorossa. Olenki kirjoitanu monen kerta  tänne artikkeli  postaukseni blogi.

olen siis kiintollinen haluan sanoa riittää  sanalla ''kiitos'' olen viihtynyt.








Kakkosella oli jo jonkun verran tietoa ja taitoa eikä mikään ollut enää ihan niin vaikeaa. Kakkosella suunnittelimme Kaupanpalvelu, tuotenneuvonta.  kauppa Kakkosella opintoihin sisältyi myös työssäoppimista jonka suoritin Järvenpäässä Lindex muotiketju liike. Suoritin  näytössä tuotenneuvonta ja kaupanbpalvelu. Suunnittelimme myös Käyntii muualla messulla ja kiersimme  järvenpäässä  liikenne  monia tehtävä.

Aloitimme   1 vuonna  kevällä tuoteneuvonnan.  jatkettiin   syksystä asti kun lähdin työharjoittellu  lindex  siihen tarkoituski  olla  näyttössä.













8-viikkoa ehti mahtua laaja monipuolien työtä. oppinut henkilönkunnat ja asiakkaita opin niitä  sanat. näillä kauppa-ala tuttua mulle juttua. silti joka päivä tule  yhdellä sana yhdellä kokemusta. haastava työ on. pitää osata  tunniosta   kauppa-liike ja sekä osata vastailla  asiakkaille 'palvella niitä.''    kauppa-työskellyä ei ole todellaka helppoa. sekä riippuu millainen työpaika ei välttämättä kaikki sama.
ikävää on! :(









 

Todella paljon kevällä koulussa tunteja vaikeinta. Fyke (fysiikan) ja kemia, osa helppoja ja osa vaikea. Minusta mielestäni on kevyettä. Koska ei tartee käydää fysiikan tunnilla koulussa, meille oli muutama kerran  etätehtävä verkossatehtävä. meillä oli ikärajapassi pääsin läpi se ei ole helppoa  oliki vaikea. onneksi.Minusta  mielestäni  2  vuodelta   talvi ja  kevällä todella vaikeita. MINÄ SELVISIN!!! :P ME saimme  opetella miten Video CV tehdän.  Minä sikana  kuolin jännitystä vodeona tehdän  CV. että haastatelija  voi katsoa kuin välttä paperia hakemusta. Minulle  uuden työhaut  muodot.

Minulle haastellinen työhaastatellu kutsu eka kerta sain kesätyö kutsua, en pysynyt paikkkalla. siellä haastellija  kysyele minutla kaikkia kysymys. Minulle ei koska  ollut missä  työhaastatellua, siksi minulla vaikea haastellinen mennä ja jännitystä. vaikka tulkki on.


VIIMEINEN VUOSI OPINNON kolmas luokkalla.



Nyt kolmannella vuodella olemme olleet tähän mennessä ainoastaan työssäoppimassa. Mutta olemme  keskitytää työelämä Meidän luultavasti vähemmän  tunteja. Suoritin  YTO-tunteja ja yhteisen ammattillinen oppiminen suuri osalla. Mulla oli suunnitelmissa työssäoppimispaikkaa valmiina, halusi minun olevan koko harjoittelujakson heillä. Olen työssäoppimassa yhteydessä Järvenpäässä Top-paikka.  Aloitan toppilla  loppukevällä viimeisenä jaksolla, alkun syksyllä aloitimme visuaallinen myyntityö ja yritystoiminnan

meillä on enää kolme jaksoa jäljellä, ollaan  maaliskuussa  asti  ensi vuoden. toinen uuden oppimista ja toinen päättötyön tekemistä. Työssäoppiminen on parasta oppimista koska siinä huomaa millaista se työ sitten oikeasti on ja opin paljon käytännön asioita. Se on myös mahdollisuus saada kontakteja alan ihmisiin ja myös mahdollistaa työpaikan saamisen. Näyttäydyn osaamistani ja motivoitunut.




on ollut todella paljon asiakaspalvelua sekä myymälän teen kaikenlaista kuin vain istun ja yritän kuunnella hiljaa paikallaan. Työssäoppimisesta saa myös paljon enemmän irti kun on oma-aloitteinen ja osoittaa kiinnostustaan.








Missä valmistun jälkeen?

En pelkään tulevaisuuden mitä tekisin. kun tajusin että tosiaan valmistun keväällä ja koulu loppuu. Mitä mä sitten teen? Mulla ei oo suoraan sanottuna hajuakaan. Jos haluan opiskelemaan nin yhteishakukintai työpaikan.  tekisin mieli lähteä media-asstentina opinnolle pyrkisin  oppimissopimus sellaisi voisi olla työskellyä enenmä ja vähemmä koulua.
Olen miettinyt,  koska en tarkalleen tiiä mitä haluaisin opiskella ja töihinkin olis jo ihan kiva mennä. Ehkä lisää päivitän uuden oppimistä liityviä kaupa alasta ja media asstentina  valokuva  kaiken parasta! <3   Luultavasti haen muutamiin paikkoihin opiskelemaan ja etsin myös töitä ja katsotaan mitä tapahtuu.  Tulevaisuudessa haluan tehdä töitä tällä alalla ja nimenomaan haluan tehdä valokuvausta tietokoneidenohjelmia ja vaateisin ja  astioita  teetaminen painoa kuvia sellainen työpaikan kiinnostunut., mutta myös pieni kauppa siinä sivussa olisi kiva.koska kun valmistun ensi kevällä. Mulla on kyllä vielä aikaa














Mietiä. Mutta katsotaan mitä elämä tuo tullessaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommetti kiitos!