Hae tästä blogista

lauantai 28. joulukuuta 2019

Olen tosissani

 Ajatelen jakaa kokemuksia teille
Tiedän olen toistunut monta kerta. Kerroin omia
sanoja. tänään  vuonna  enenmmä stressiä.mainitsin kyllä missä olin töissä. nyt ei tuo liity  mitenkää tänään vuonna  töissä. silloin voi oppia mitä aiemmin virhettä ei tule menestynyt korjattava vaan tulevia pystyy korjata uusia päivä. päivä kerralla.
Muutama viikon sitte keskustelimme työtiimi kanssa aamulla. Minä en olen pitkää aikaa ketää puhunut aiemmin siitä kun olin työttömyys jakso ja miten löysin työpaikan kerroin mite mulla ollut rankka aika. Minä olen unohtunut vanha tyhmä muistoja.  Vaikka olen nykynen enemmän itsevarmuus. Pitkää polkulle.



kerroin mun  työvaltaistettu kävin näin ollut  kiirellinen  joulustressiä ihan normaalin,  mutta töissä ollut  aion sanoa silloin aiemmin vähän Katson taaksempäin eroa mikä vuodelta taaksen en kovin ollut silloin vahva ja enkä rohkea riittävästi. olin arka. Jos tää sen jutteleminen auttaa enenmmä.

Kirjoitin Blogissa silloin omani ensi vuodelle lupauksia 2020 vuosia että olen tosissani olemaa ensi vuonna stressimättä ja  en  alan liian vaadin itselleni.

kun haen työpaikan ja saan kutsua haastatellua lupaan ''hissipuhe valmistaudu itselle'' vaikka jos sanon väärin. otan rauhallisempi ajatellua ja en alan kiirehtiä. Haen monta paikka työpaikan. mun tavoiteen ensi kevän.
Koulussa opettaja kehua ei kannatta liika stressiä ja jännittä.



Mielestäni hyötyä koulussa ja työharjoitteluissa  sain harjoittella siellä valmistelen itselle tietopaketin.  kehittyä itselle stressiähallinta. koko lukuvuodelta välillä' stressiä oppitunteja olivat  jokin verra vaikeita. vaikka otin itselle rentoudun. valmistaudun  työhaastatellu tai koulussa  ja työpaikalla joku pieni esitelmä. Sain koulussa  palautteeni..



alamäeltä ja ylämäeltä. aina jutteleminen auttaa. älä jää yksi. jos sua ahdista niin kerro. Älä mene nurkkaa vaan käännä työantajalle tai työkaverille ja opiskellukaverille sekä koulun henkilönkunnan. jos murhetia tai surullinen!

jos moka ei mailmaa kaatua. tiedän ikäisiä nuoriaki myös eka kertoja. ikäinen numeroa ei katsota. 

un annatte sille jaksoitte kärsivällinen miten huomioidatte ja jaksatte paahtaa eteenpäin. Tosi paljon tsemppiä teille!!! Ja muistakaa ettette vaadi itseltänne liikaa vaan teette hommia rauhallisella tahdilla. (Tää ei nyt oo mikään mailmaankaatu! siivousvuoroista tai muista työtehtävistä)

Kiitos saan jakaa tarina kanssanne



Tässä vinkkiä.

Stressi on Painetila kehossa, joka voi johtua Monesta asiasta:

Kiire, Pelko, Melu, avuttomuuden tunne, jännitys. Painostus

tai tietämättömyys synnyttävä kaikki stressiä.

Tunnista stressi!

- saattaa sellainen  voi ollaa vaikea  unia saada tai  pohdi liikoja mietiä mitä edellistä tai riippuu millainen päivä onko huono päivä houtuu mietiä liika  keskee unia yöllähereillä välillä, saatta  unirytmi sekoittaa.

- Tunnetko selittämätöntä ahdistusta? tau epätoivoa?  ajatus liika jännitystä tai peloa

Jos  oiree  kuulostivat tutulta, saattaa ollaa stressi!

Selätä stressi!

- Käy kahvilla kavereiden kanssa ja rentoudu hyvässä seurassa

- kuuntele musiikki  tai lukea musiikkia  tekstiä tai runoa

- Jos et saa yöllä unta, lue kirja jos yrität  itsensä nukkumaan rentoudu. - Älä liikunta reippaita liikkeitä, suositus  lenkkeissä pieni lenkkeilläö koirien kanssa tai  seurasssa lenkki kaveri mukaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommetti kiitos!